Az alapítvány kuratóriumának elnöke, dr. Túrós András felhívta rá a figyelmet, hogy a téli megváltozott, nehezített útviszonyok különösen sok baleseti helyzetet eredményeznek, így ilyenkor az autósoknak fokozott figyelemmel szükséges közlekedniük. Hogy mik is a főbb veszélyforrások, és mit tehetünk a csökkentésükért, a kuratóriumi elnök azt is kifejtette.
Télen, különösen, amíg a megváltozott viszonyok az újdonság erejével hatnak, sok balesetet okoz a relatív gyorshajtás, az útviszonyokhoz való alkalmazkodás hiánya, a követési távolság be nem tartása. Míg a városban ilyenkor megnövekednek a koccanásos balesetek, az országutakon és autópályákon is megnő a megcsúszó, másik járműnek vagy tereptárgynak ütköző autók száma. Dr. Túrós András azt javasolja, hogy „amikor az idényben először lefagy az út, leesik a hó, biztonságos helyen mindenki próbálja ki óvatosan az ABS-es fékrendszer működését, a gumiabroncsok tapadását, a megváltozott fékutakat, mivel ilyenkor teljesen megváltozik a gépjármű viselkedése, ahogy az út-gumiabroncs közötti viszony is. Ismerjük meg a gépjárművünket, hogy ne vészhelyzet esetén realizálódjon bennünk, hogy mások a viszonyok, mint ahogy azt jó idő esetén megszoktuk.”
Azonban, nemcsak a tél eleje veszélyes, hanem a későbbiekben is a megváltozott tapadási felületek sok nehézséget okozhatnak a vezetőknek. „A havas utat könnyű észrevenni, így ott általában jobban vigyáznak, de fokozott óvatossággal kell lenni például a hajnali jegesedés okozta jégpáncéllal bevont utakon, illetve amikor a száraz vagy sónedves útról – vélhetően – csúszós felületre érkezünk (pl. mikor mellékutcába hajtunk), s egyaránt a felüljárókon, hidakon is. A korszerű vezetéstámogató rendszerek sem tudják a fizika törvényeit felülbírálni, a beléjük vetett bizalom azonban sokszor elkényelmesíti a vezetőt. Azonban, sokat tehetünk a biztonságos közlekedésünkért, ha odafigyelünk gépjárművünk megfelelő téli felkészítésére. A havas, latyakos, jeges utakon ugyanis a gumiabroncsok állapota, profilmélysége, a világítás, fűtés állapota nagyon lényeges.”
A kuratóriumi elnök felhívja rá a figyelmet, hogy „a reggeli sietségben ilyenkor különösen veszélyes időt spórolni az autónk, különösen annak ablakai, szélvédője letakarításán. Hiszen, a havas, jeges, párás ablakú járművek közlekedése nagy veszélyt jelenthet, s a korán beálló szürkület és gyakran ködös csapadékos idő miatt a láthatóság egyébként is drasztikusan romlik.
Fontos szót említenünk a gyalogosokra való fokozott figyelemről is, hiszen sajnos az alapítványnak is volt már olyan esete, amikor a téli, rossz látási viszonyok és a nem megfelelően megválasztott sebesség miatt egy szabályosan átkelő gyalogos családjának fizettek ki támogatást a végzetes baleset után. Bár a jól megválasztott sebességgel a járművezetőknek is nagy felelőssége van, de általánosságban elmondható, hogy a gyalogosoknak is fokozottan kell ügyelniük ilyenkor arra, nehogy közlekedési baleset áldozataivá váljanak. Ezt segíthetik azzal, hogy nem sötét ruhát választanak, nem veszik egyértelműnek, hogy a gépkocsivezető megadja számukra az elsőbbséget. Érdemes – szemkontakt keresésével, a jármű lassításának ellenőrzésével – még a zebrára lépés előtt is meggyőződni róla, hogy a sofőr valóban észrevette-e őt. Fontos, hogy autósok és gyalogosok egymással hatékonyan közreműködve közlekedjenek, hisz a téli, fokozott veszélyeket rejtő útviszonyok közt a balesetek így nagyobb hatékonysággal kerülhetőek el.”
A KöBE Biztosító által, közlekedési balesetben elhunyt ügyfelei megsegítésére létrehozott Szent Kristóf Alapítvány 2011 óta már számos alkalommal nyújtott támogatást a balesetek áldozatainak hozzátartozói részére. Bár küldetése, hogy anyagi támogatást nyújtson a hátrahagyott családtagoknak, a cél mégiscsak az, hogy minél kevesebb kuratóriumi döntésre legyen szükség. Ezt a biztosító kicsiknek és nagyoknak szóló közlekedésbiztonsági akcióprogramokkal is támogatja, s remélhetőleg a balesetek elkerüléséhez a közlekedők fokozott figyelme is hozzájárul idén a téli utakon.